سیدعبدالقیوم سجادی، سنی شدتارئیس مجلس شود!!
اسدالله جعفری اسدالله جعفری

بنام خدا

پارلمان افغانستان، یا همان شورای ملی، سرنوشت تاریخی وبی بدیل یافته است.شاید در تاریخ جهان این اولین مجلسی باشد که  انتخاب رئیس مجلسش، باچنین سرنوشتی  روبرو شده باشد.

امروز، سه شنبه19دلو1389جریان انتخاب رئیس مجلس راازطریق ماهواره بطور مستقیم نگاه می کردم وچیزی بسیار عجیب وغیر قابل باور از آقای دکتر سید عبدالقیوم سجادی، نامزد ریاست مجلس، مشاهده کردم و تاهنوز (که نیمه شب است) ذهنم را با خود درگیر کرده است واین سخن آن شهید اقالیم قبله مزاری بزرگ در ذهنم جوشش دارد وطنین صدای آن شهید راه حق وعدالت در گوشم طنین انداز است که گفته بود: «در افغانستان شعار ها مذهبی است وعمل کرد ها نژادی». 

آقای سید عبدالقیوم سجادی، درس خوانده ایران است وخودرا از نسل امام علی می داند ونسل در نسل بانام علی، از حق ویژه مذهبی خمس استفاده نموده وبه بالاترین مراتب علمی رسیده ودر کشورهای همسایه دارای عنوان علمی وکرسی تدریس هست وبا بنیادگراها واصولگرایانی رفاقت ومؤانست دارد که مدعی ارتباط ویژه با امام زمان هستند ورسالت شان را استقرار جامعه مهدویت می دانند وکارهای شان راامضاء شده امام زمان می خوانند.

اما همین سید فرزند امام علی ودرس خوانده شهر اجتهاد قم، برای رسیدن به ریاست اعتباری، به راحتی سنی می شود وبا وعده و وعید های قصابان افشار(جناح عبدالله عبدالله) به جد خود امام علی، پشت می کند ودر سخنرانی کمپاین ریاست خود درمجلس افغانستان، امام علی را چون عمر وابوبکر وعثمان،  خلیفه می خواند تا با این پشت کردن بر امامت منصوص امام علی، بتواند برصندلی ریاست پشت خودرامماس دهد.

ولی شوربختانه، امام علی، این فرزند پاک خودرا رسوای دوجهان نمود تابرای همیشه روسیاه باشد وعبرت برای اهل حق گردد که پشت کردن برحق، جز ذلت وروسیاهی دنیا وخسران آخرت، چیزی دیگرندارد.

هم خود سید سجادی می داند وهم من عارف به این اصل هستم که خلیفه خواندن امام علی یا امام گفتن امام علی از اصول دین واصول مذهب نیست.ولی انحراحات از همین غیر اصول ها شروع می شود چنان که سید علی غرابات از همین غیر اصول ها به مقام خدای رسید[1]سید علی غرابات معروف به 'صائد' که مدتی پیش در یکی از شهرهای استان خوزستان ادعای خدایی را مطرح کرده و تعدادی از مردم با پذیرفتن این عنوان مضحک به پرستش و عبادت این فرد روی آورده بودند، اعدام شد.

به گزارش مشرق، سید علی غرابات از مدعیان خدایی و ارتباط با امام دوازدهم شیعیان با حکم دادگاه به اتهام ارتداد و همین طور ترغیب به فساد (طبق مواد 513، 639 و 640 قانون مجازات اسلامی) به اعدام محکوم شد.

وی پس از اعلام ادعای ارتباط با امام دوازدهم شیعیان در شهر سوسنگرد بازداشت شد و پس از صدور حکم اعدام در فردای اربعین حسینی در بامداد چهارشنبه 6 بهمن ماه جاری در زندان کارون اهواز به دار آویخته شد. http://www.eramnews.ir/fa/news/4032

اما سخن من در این است که آقای سجادی برای خلیفه نامیدن امام علی هیچ معذوریتی نداشت چون همه ی نمایندگان مجلس، ایشان رامی شناسند که ایشان سید است وسید در مذهب شیعه برافرادی اطلاق می شود که از نظر نسبی به بنی هاشم می رسند وسید های عصر ما واز جمله آقای سجادی از طریق امام علی وفاطمه دختر محمد رسول خدا به هاشم منتهی می شوند.علاوه بر این مطلب همه ی نمایندگان مجلس می دانند که شیعه ها بر امام علی خلیفه اطلاق نمی کند.

  سخن من با سید سجادی در همین مطلب است که چه چیزی سید سجادی راواداشت که امام علی را خلیفه بنامد؟

سؤال دیگراین است: اگر بجای سید عبدالقیوم سجادی، یک هزاره شیعه، امام علی، را بدون عنوان ولقب امام وحضرت، خلیفه می خواند، همین فرزند علی وسید پاک!!! رگ های گردنش بالا نمی زد؟ وهمین حضرات سادات مدعی اولاد رسول!!! صدای وااسلام شان گوش فلک را کرنمی کرد؟!

همین (به اصطلاح خود سادات) اولادهای طه وآیه تطهیر، ما هزاره هارا متهم به مائوئیست وکفر وفسق و...نمی دانم هزار ویک عنوان دیگرمعون ومفتخر نمی کردند؟

یقین دارم که سید عبدالقیوم سجادی برای سنی شدن خود دلایل عقلی ونقلی بسیار اقامه نموده وعنوان ضرورت مکانی وشرایط ملی ووحدت اقوام و... را ردیف می کند وچون مرشید وپشوایش آیت الله محسنی، سخن های مُصَرَّع به مغالطه رابرزبان وقلم  جاری می سازد ...

دونکته:

1 – من معتقدم که در بین شیعه وسنی دو نوع قرائت از اسلام هست.از آنجا که در اصل قرائت از دین هیچ فرقی بین شیعه وسنی نیست، نه شیعه حق ناب است ونه سنی کفر محض.اما نکته اساسی در روش این دوقرائت است.

نکته ی دیگر این است که شیعه وسنی در فرایند تاریخ، سیر تکاملی وانحتاط بسیار داشته اند لذا نه شیعه امروزه شیعه ناب است ونه سنی امروزه همان سنی عصر خلفا.

شیعه وسنی امروزه، مجموعه ی از قرائت های مسلمین در بیستر تاریخ می باشند ومجموعه ی معارف هردو مذهب مجموعه ی از استحسانات واجتهادات پیروان دومذهب از متون  دینی ومذهبی هستند نه خود آن متون.

اما از نظر روش قرائت دینی، مذهب شیعه، معتقد به امامت هست وچون امامت را تداوم نبوت دانسته وامامان معصوم خود را منصوص به نص رسول خدا می داند. لذا بر اساس قرائت شیعه از دین، قرائت شیعه قرائت بدون واسطه است واز نظر عقل ونقل به حق نزدیک ترمی باشد.  

با این توضیح، معتقدم که مذهب شیعه مذهب حق وپیشوایان مذهبی شیعه در عین حالی که از نسل محمد آخرین فرستاده خدا می باشند،همچون رسول خدا منصوب ومنصوص از جانب خدا هستند.

باچنین اعتقادی، معتقدم که پیروان شیعه امروزه وسنی امروزه، نمی توانند ادعا کنند که هرآنچه را به عنوان احکام دین با روش مذهبی خود اجتهاد واستحسان می کنند حق ناب هست وهمان چیزی است که خودرسول خدا وجانشینان بر حق آن رسول خاتم می فهمید.

این نکته اول را برای آن تذکر دادم که عنوان مقاله «وهن» به برادران اهل سنت ما تلقی نشود وکسی برقامت این مقاله  جامه ی مذهب ستیزی نپوشاند.

2 –  برفرض که آقای  سجادی ( به حق وبا علم)سنی هم می شد، این سنی شدنش باعث آن نمی شد که ما به ایشان اعتراض می کردیم، اعتراض ما برسجادی در این است که چراآقای سجادی،«با اینکه سید است ودرس خوانده حوزه ودانشگاه قم» در سخنرانی خود برخلاف عرف طلبگی وشیعی خود امام علی را خلیفه می خواند؟

آقای سجادی می داند که در عرف مذهب شیعه وسنی، اصطلاح خلیفه با امام تضاد ماهوی دارد چون خلیفه در عرف مذهب سنی برکسی اطلاق می شود که براساس انتخابات برگزیده می شود و درعرف مذهب شیعه امام برکسی اطلاق می شود که  منصوص به نص ازجانب خدا  می باشد وچون پیغمبر معصوم هست وقول وفعل او چون قول وفعل رسول خدا حجت می باشد.

وقتی آقای سجادی (با علم به اینکه اطلاق خلیفه بر امام علی،از جانب او در چنین جایگاهی بیانگر این است که امام علی نیز چون ابوبکر وعمر خلیفه بوده ونه امام منصوص)تعبیر خلیفه را بر امام علی اطلاق می کند، منِ هزاره شیعه حق دارم به سید سجادی تذکر بدهم که آقای سید سجادی، همین روشنفکر ی شما ووحدت خواهی با قرائت پیر ومرشید شما شیخ آیت الله محسنی، بزرگترین منشأ نفاق وشقاق مذهبی وملی می شود.

یقین داشته باش که با خلیفه خواندن امام علی، دوستان شورای نظار شما، شما را یک سنی نمی خوانند ونتنها یک سنی نمی خوانند بلکه یک شیعه صادق ومعتقد به ارزش های شیعی هم نمی دانند.بجای آنکه شمارا یک شیعه آزاد اندیش وغیر متعصب بدانند، یک ...

ولی همین سخن نا سنجیده ویا مصلحت اندیشی خودبنیاد شما، می تواند بزرگ ترین سند در دست دروغ پردازانی باشند که برسرکوچه وبازار دروغ می پراکنندکه:1 -  شیعه ها معتقدهستند که برای رسیدن به قدرت می توان از اصول وارزش ها گذشت ودروغ گفت وبرخلاف عقیده خود عمل نمود( چنان که شمابر خلاف عقیده وباور خود علی راچون ابوبکر وعمر وعثمان خلیفه انتخابی نامید) .2 – این سخن های شما در بایگانی مجلس بایگانی می شود وفردا سنیان متعصب  چون آخوند نمای شیعه الله یاری[2] پیدا می شوند که همین سخن شما را دلیل بر حق بودن خلافت ابوبکر وعمر وعثمان، بدانند وبگویند سید عبدالقیوم سجادی در فلان زمان وتاریخ، علی را خلیفه ی از خلفای اسلامی خوانده نه امام منصوص ومنصوب از طرف خدا.

سخن من دقیقا همین است که این  روشنفکری واباحه گری شما مقدمه ی می شود برای نفاق دینی وپیراهن عثمان دردست بیمار دلان  ومن اگر می گویم سید عبدالقیوم سجادی سنی شد تا رئیس مجلس شود، به همین علت است واگرنه عنوان مقاله یک شوخی وهیجان مطبوعاتی است. 

 

 



[1]  -خدای کچل در خوزستان اعلام موجودیت کرد.
به گزارش جهان، در پي طرح ادعاي خدايي از سوي يك شهروند خوزستاني، تعدادي جوان با گرويدن به اين فرقه ساختگي، به عبادت و پرستش اين شخص روي آورده‌اند.
اين شخص كه «ع.غ» نام دارد و به "صائد" معروف شده است از مدتي پيش با مطرح‌كردن خود به عنوان خدا و آفريننده انسان‌ها، به فريب مردم و به‌ويژه جوانان عرب‌زبان خوزستان روي آورده و به بهانه‌هاي مختلف آنان را براي پرستش، گرداگرد خود جمع مي‌كند.
اين در حالي است كه طرح ادعاي خدايي از سوي افراد مدعي تا كنون بسيار كم‌سابقه بوده و مدعيان معمولاً با در نظر گرفتن سطح شعور فريب‌خوردگان، تنها به طرح ادعاي ارتباط دائم با امام مهدي(عج) يا برانگيختگي به عنوان پيامبري جديد اكتفا مي‌كردند.
در فيلمي كه اخيرا در گوشيهاي تلفن همراه بلوتوث مي شود فردي حدودا 40ساله كه سر و صورتي تراشيده و كاملاً بي‌مو دارد ادعاي الوهيت و خالقيت و در عين حال قيافه‌اي مضحك دارد.
وي در تمام مدت حضور در جشن تولد خود، كلاهي لبه‌دار بر سر و يك پيراهن مشكي راه‌راه به تن داشته و هيچ كلامي از وي شنيده نشده است. http://alef.ir/content/view/35069/

[2]  آخوند شیعه بنام  الله یاری، در شبکه ماهواره ای «اهلبیت»، برای اثبات کفر خلفای اسلامی، مجعول ترین اقوال اهل سنت را نقل می کند.

سخن سید عبدالقیوم سجادی در باره خلافت علی روزی نیز سرنوشت همان اقوال مجعول اهل سنت را پیدا می کند که امروزه در دست آخوند اخباری چون الله یاری سند برکفر خلفا است.


February 11th, 2011


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
مسايل اجتماعي